Co se vám vybaví ve spojení se značkou Lidl? Ještě před několika lety by vám řada lidí nejspíš řekla, že je to nejlevnější diskont s lacinými produkty, do kterého chodí nižší sociální vrstvy. Jiní by přidali vzpomínku, jak kolem jeho obchodů nápadně často padaly k zemi stromy, které překážely výhledu na reklamní poutače nebo výstavbě parkoviště. Německý řetězec byl sice úspěšný, ale jeho otisk v paměti části spotřebitelů byl "schmutzig". Lidl? Tam bych v životě nešel. A české zastoupení obchodu odtažitému přístupu v podstatě nahrávalo svou komunikací. Nekomunikovalo totiž pro jistotu vůbec, léta bylo pro novináře nedostupné jako skalní pevnost. V maloobchodním segmentu byl Lidl unikát. Utrácel miliardy za reklamu, ale obrnil se mlčením. Soustředil se na výsledek. Věcná německá efektivita bez rozptylování.